21-09-2011 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu 21-09-2011 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

21-09-2011

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

22 September 2011 | Indonesië, Sanur

21-09-2011. Na het ontbijt hebben we de was weg gebracht, koffie gedronken en op de terugweg  nog even slippers gekocht om in zee te gebruiken. Daarna samen met Yael en Fennie met de voeten in een bad gezeten waarin allemaal kleine visjes zwemmen. Zodra je daar je voeten of handen in stopt beginnen ze aan de eeltplekken en huidschilfertjes te zuigen (knabbelen). Na een half uur zijn je voeten/handen daadwerkelijk zachter. Voor zolang het duurt. Daarna lekker geluierd. Ernst, Jack en Yael gingen daarna naar de KFC om zich te goed te doen aan kippen. Wij hebben ons rustig gehouden en tussen de middag een sandwich met tunafish salade. Om een uur of vier zijn we ons allen naar Kuta gegaan. Dat is dè touristenplaats van Bali. Ook de plek waar in 2002 een bomaanslag is gepleegd op een discotheek waarbij ruim 200 doden te betreuren waren, waaronder 4 Nederlanders. Op de plek waar de discotheek stond is nu een grote lege plek die als parkeerplaats wordt gebruikt. Tot ver in de omtrek waren de gebouwen bes,hadigd en aan de andere kant van de weg is een mooi monument opgericht. Bij het Hard Rock Café hebben we gegeten. Gegrilde zalm met frietjes en een hele berg knoflooksaus. Werkelijk heel lekker. En het voordeel van de berg knoflook is toch wel dat  we nu lekker ruim kunnen zitten bij het zwembad. We zaten bij het Hard Rock Hotel buiten en het was heel mooi aangelegd. De zeer grote binnenplaats was één groot zwembad met diverse eilandjes en zelfs een namaak strand . Op de top grote beelden van The Beatles. Om een uur of negen weer terug naar Sanur waar in GBB inmiddels de hele legertop van Indonesië en andere Maleisische landen aan een conferentie zijn begonnen. Ernst heeft direkt van de gelegenheid gebruimt gemaakt en de contacten aangehaald. Zo gebeurde het dat wij bij het naborrelen in goed gezelschap verkeerden. Alhoewel? Ook in het huidige Indonesië is het leger niet helemaal onomstreden. Op tijd terug naar de kamer en nog even naar P&W gekeken. Vandaag, 22, gaan Alie, Yael en Jack terug naar Nederland. Ernst, Anna, Fennie en ik blijven nog ruim een week. Tot de volgende keer.

• 22 September 2011 - 03:43

Jacq.:

Heerlijk genieten dus! En die 'dr. Fish' behandeling...lijkt me zo helemaal grappig.
    Ze stonden hier ook op de pasar malam, geinig hoor!
    En leuk dat veel 'bekende' zaken als Het Hard Rock café, ook daar te vinden zijn, en oh ja...de KFC natuurlijk, hihihi.
    Nou lieverds, geniet er nog vn; veel plezier nog me z'n 4en en lieve groetjes, ook aan de rest!

Kus

• 22 September 2011 - 09:15

Bj & Marja:

Pas maar op dat de vissen niet meer van je eten als alleen een beetje eelt. Straks zetten ze er stiekem een vleesetende vis tussen en weg teen! Grapje natuurlijk. Die vissen zie je ook in NL bij sauna's e.d. Het schijnt idd goed voor je huid te zijn.
    En wat betreft de knoflook....lekker van genieten. Is tenslotte gezond voor lijf en leden!