Eerste dag Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Eerste dag Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Eerste dag Bandung

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

05 September 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag schrijf ik een stukje( Fennie) Vanmorgen vroeg uit bed want we zouden om 7.30 uur vertrekken. Maar geen chauffeur deze kwam uiteindelijk om 8.45 uur, dit door de vakanties, ja ja. Wij naar de Puncak pas, het was onderweg vreselijk druk met auto's en ontzettend veel motoren die je links en rechts voorbijschieten. Wel met helmen op. Na de top zijn we gaan eten lopend buffet erg lekker en goedkoop. Kregen nog een pakje thee gratis mee. Naar weer verder gereden te zijn binnen door naar Bandung, even gestopt bij een oude brug en daar verse kokosmelk gedronken wat heerlijk smaakt. Dan het laatste stukje en is Adil op zoek gegaan naar de straat waar Reint gewoond Tot heeft en gevonden. De straat door gelopen wat gevraagd en het huis stond er nog. We mochten naar binnen om te kijken. Het is wel verbouwd en er zit nu schilders atelier in. Maar Reint voelde wel wat bekend en vond het erg leuk om terug te zien. Daarna naar het ziekenhuis geweest waar Nynke gelegen heeft ook deze is erg groot geworden, wel even binnen gekeken. Hierna naar ons hotel, deze is wel heel luxe maar helaas geen euro en een goede kaart kopen lukt nog niet echt de winkels gaan erg vroeg dicht en niemand kan je goed helpen met informatie. Vanavond door de straat gelopen waar papa enToos gewoond hebben en daar weer heerlijk gegeten. Al met al weer een hele mooie dag en morgen vroeg op. We zitten nu op straat bij de supermarkt met free wifi tussen de Bandung hang jongeren. Zo direct weer proberen de straat over te steken dat is iedere keer weer rennen voor je leven. Tot morgen of zo.

• 05 September 2011 - 16:30

Dineke:

Echt mooi zeg om de huizen en gebouwen te zien, die je herkend! Voorzichtig en veel plezier morgen!

• 05 September 2011 - 17:02

Nynke:

Foto's genomen in het huis? Hoe heet de straat nu? Ben benieuwd! Ik kan me de plattegrond nog heel goed voor de geest halen van het huis, maar ja, we schelen natuurlijk wel 3 jaar. Veel op die leeftijd.

• 05 September 2011 - 17:13

Jacqueline:

Wat leuk dat het huis er nog staat en wat bijzonder lief dat jullie er ook nog mochten kijken.
    Lijkt me best een vreemde ervaring, maar wel leuk.
    Nou, voorzichtig rennen dan maar, (denk om papa's heupen :) ) en pas op met hangjongeren.

Liefs en dikke knuffel van mij

• 06 September 2011 - 01:04

Anna En Ernst:

Hoi luitjes, heel erg leuk, dat jullie het huis waar Reint gewoond heeft hebben teruggevonden. Een stukje nostalgie! Daar ligt toc een deel vvan je roots.
    Inmiddels zitten wij op Hong Kong Airport deze reactie te schrijven. Over 1 uur 20 minuten vliegen wij door naar het Godeneiland Bali.
    Heel veel plezier nog. Oh ja nog even, inmiddels weet ik dat ik op Telkomsel moet zitten voor de MiFi, maar om welk SIM-kaartje moet ik vragen en hoeeel Gb? De rest zal zich dan met jouw punctuele omschrijving zelf wel uitwijzen.

Hartelijke groeten van Anna, Yael, Jack en Ali,
    Ernst

• 06 September 2011 - 15:08

Trix:

Hallo vakantiegangers,
    Ben best jaloers op jullie in daar in Bandung. Mooie stad hè?
    Wij zitten hier momenteel in de storm & regen bbrrrr.....'s avond de open haard alweer aan!! HERFST... :-(
    Dus genieten jullie maar lekker van het mooie weer en de prachtige omgeving! Heel bijzonder en speciaal natuurlijk om de roots van Reint te kunnen zien.
    Veel plezier en geniet ervan samen!
    Groetjes Trix

PS: ik heb de tab ook gekocht, super, ben er erg blij mee! :-)
    (Toch zonder 3G)

• 07 September 2011 - 08:17

Henk Boomsma:

Heel veel plezier daar.
    En nog gefeliciteerd met het behalen van het diploma van Dineke