Tweede dag Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Tweede dag Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Tweede dag Bandung

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

06 September 2011 | Indonesië, Bandung

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken via Lembang naar de vulkaan 'Tangkuban Prahu, wat 'Omgekeerde Prauw' betekend. In Lembang hebben we uiteindelijk de broodnodige simkaarten kunnen kopen om te kunnen internetten als er geen regulier wifi beschikbaar is. We hebben ze direct daar laten activeren zodat er we er direkt gebruikvan kunnen maken. Daarna doorgereden naar de vulkaan. Daar bleek dat als we ook naar de tweede krater wilden, wat wel de bedoeling was, er verplicht een gids mee moest. Wat natuurlijk ook betaald moest worden. De tocht zelf en het uitzicht waren onvergetelijk. Minder was dat onderweg er een drietal verkoper van souvenirs zich bij ons aansloten en niet weg slaan waren. Uiteraard waren ook die zeer behulpzaam bij het lopen en vertelden ze honderd uit over wat er allemaal te zien is op de vulkaan. Bijvoorbeeld dat er soms zwarte apen uit het bos komen en zich dan vertonen. Ik zei tegen Fennie 'goh, toevallig. Net nu wij hier lopen zien we er vier. En ze lopen nog met ons mee ook'. Na afloopvan de tocht heb ik ze toch maar wat gegeven. Toch was het een mooie ervaring. Daarna zijn we op pad gegaan naar een theefabriek. We kregen daar een rondleiding die erg interessant was. Het hele proces, van aanlevering bij de fabriek tot het afleverklaar zijn, neemt maar 30 uur in beslag. Maar in die dertig uur gebeurt er heel veel. Ik zal jullie er niet mee vermoeien. De arbeidsomstandigheden zijn echter bar slecht. We kregen na afloop van de rondleiding nog een pakje thee mee als kadootje. Op de terugweg naar Bandung hebben in Lembang een voorstelling bijgewoond die werd gegeven door kinderen van 5 tot ongeveer 12 jaar. Het zijn leerlingen van een soort stichting die de anglung-muziek in ere houdt. Het was mooi om te zien hoe die kinderen plezier beleven aan het maken van muziek en dans. We kregen zelf ook een beginnerslesje van een kleinzoon van de oprichter van die stichting. Hij zet het werk van zijn familie voort. Daarna terug om uit te rusten van een lange, veermoeiende maar mooie dag. Tot de volgende keer.

• 06 September 2011 - 15:53

BJ En Marja:

Als dit zo door gaat mogen jullie wel 1 koffer reserveren om straks alle thee mee naar huis te nemen :-)

• 06 September 2011 - 15:56

Nynke:

Ja, ook het bezoek aan de Tangkuban Prahu kan ik me nog heel goed herinneren. Er stegen dampen uit op . We stonden achter een hekje te kijken en hoe klein ik ook was (Ruim 5 jaar), de beelden zijn nog helder. Het werd gebracht als bijzonder dat die dampen er waren en daarom is het me bijgebleven denk ik.
    Ik dacht dat ik een hangertje had vande TP maar het is er een van Bandung met de afbeelding van de TP.

Geniet ze verder!!

• 06 September 2011 - 16:08

Dineke:

Goh zo leuk dat jullie al 4 apen gezien hebben. Hahahahahaha. Ben erg benieuwd naar de foto's van ze, want volgens mij zien ze er een beetje anders uit dan dat wij gewend zijn. Hahahahahaha...
    Veel plezier nog!

• 07 September 2011 - 08:26

Henk Boomsma:

Geniet er maar lekker van hier is het al herfst