De reis en eerste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu De reis en eerste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

De reis en eerste dag

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

03 September 2011 | Indonesië, Batavia

De reis en de eerste dag zijn prima verlopen. Het eerste stuk van de reis tot Dubai duurde zo'n zeven uren. In Dubai mochten een uur uit het vliegtuig. Dat was wel fijn om even de benen te strekken. Dineke; dus een vlaggetje van Dubai! Daarna door naar Jakarta. Daar kwamen we aan om 09:10 uur Indonesische tijd. Dat is 04:10 uur Nederlandse tijd. Het uitschenken ging bijzonder snel want om 09:50 zaten we de auto die ons naar het hotel zou brengen. Onze gids heet Adel en is met ons eerst naar de oude haven gereden, de Sunda Kelapa. Daar was vandaag niet veel te doen aangezien het zaterdag is. Daarna zijn naar het plein gereden waarna Waar het voormalige gouvernementsgebouw staat, nog uit de oude koloniale tijd. Er tegenover op het plein staatjes voormalige woonhuis van de gouverneur. Nu is het Hotel Batavier. Helemaal in oude stijl ingericht. Je waant je er nog in de jaren 50 van de vorige eeuw. Daar hebben we een sapje gedronken en toen door naar het hotel. Een heel mooi hotel. We zitten op de 21e verdieping. Dat is heel mooi want we kijken uit over het door smog vervuilde Jakarta. Na een uiltj regenen geknapt zijn we in de buurt wat gaan lopen. Tevens een Telkomsel wijnkaart gekocht voor 15000 typisch, ongeveer 1,23 euro. Ik krijg hem alleen nog niet werkend voor 3G zodat ik morgen nog wat werk te doen heb. We hebben gegeten bij een buurtrestaurant langs de weg waar alleen maar inlanders zaten te eten. Wijhebben daar saté gegeten met rijst en vleessoep en groente. Allebei nog drinken erbij en uiteindelijk moesten omgerekend 8 euro betalen. Daarna nog gewandeld, jaja, en toen nog een afzakkertje in het hotel. De foto's komen zo snel mogelijk. Tot de volgende keer.

• 03 September 2011 - 18:33

Ernst:

Hoi Reint Had je al een @mail gestuurd, maar heb je bericht inmiddels gelezen. Leuke plekken in Jakarta hè, wij kennen de stad, maar laten hem nu altijd liggen omdat we rechtstreeks vliegen naar het Goden-eiland. Met de 3G wil het nog niet lukken? Houd me maar op de hoogte, dan weet ik ook hoe het moet. Wij zijn ook al aardig reisvaardig en ingecheckt met Boarding pas en al.
    We blijven elkaar wel volgen.
    Groetjes ook aan Fennie en ook van Anna,
    Ernst

• 03 September 2011 - 18:48

Dineke:

I'm jealous! Haha.. veel plezier morgen nog in Jakarta en daarna een goede reis! :) Enne.. veel mooie foto's maken hè!

• 03 September 2011 - 19:54

Mam:

vandaag was het corso met stralend weer en was het heet. op het terras van else van der laanhuis gezeten daar zat alberdina al met willie. dus geen kaartje voor de tribune.Hooiweg zuid had de eerste en ereprijs en onze wagen 1E. een gezellige dag gehad. ik wens jullie nog fijne dagen en tot horens. liefs van mam