Wonosobo dag 2 - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Wonosobo dag 2 - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Wonosobo dag 2

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

10 September 2011 | Indonesië, Wonosobo

We zitten in Wonosobo in het Kresna Gallery Hotel. Het is een oud hotel uit de Nederlandse koloniale periode. Dat is ook wel te zien aan de bouw en de inrichting. Veel oude kasten in de lobby met Delfts aardewerk, posters van oude Nederlandse reklame enz. Er staat ook een foto van de vroegere Koningin Juliane samen met Prins Bernhard bij de receptie. Zij logerden hier vroeger ooit eens. Na een goede nachtrust en alweer een prima ontbijt zijn we vertrokken naar het Dieng plateau. Onderweg nog even gestopt bij een plaatselijke markt in een klein plaatsje. Daar wat foto's gemaakt en toen door naar het plateau. Vlak voor het plateau even gestopt bij een punt waar we prachtig uitzicht hadden over het hele plateau. Daar een stukje gefrituurde lempher gegeten. Ook nog twee plakjes hout gekocht voor 80 cent. Die worden gesneden van de pakisboom. Het hout heeft een kern van batikmotief. Heel vreemd om te zien hoe dat er uit ziet. Het Dieng plateau, ongeveer op 2000 meter hoogte, heeft een zeer vruchtbare grond. Er worden aardappelen, diverse soorten kool, prei, tabak en nog meerdere gewassen verbouwd. We hebben nog een bezoekje gebracht aan het complex Arjuna. Vernoemd naar helden uit het hindoedichtwerk Mahabharata. De hoofdtempel is bewijd aan de 3 hoofdgoden van het hindoeïsme Shiva, Vishnoe, Brahma en Semar. Nadat we dat bekeken hadden zijn we naar de vlakbij gelegen zwavelbronnen gelopen; Kawah Sikidang. De dampende modder borrelt uit allerlei gaten en de grknd voelt er ook warm aan en trilt als je dicht bij de kratertjes staat. Verder gereden naar het meer Telaga Warna. De kleur van het meer neemt onder invloed van de zwavel en de lichtinval diverse kleuren aan. Van lichtgeel, donkergeel, lichtblauw, turqoois of donkerblauw. We zijn met ons tweeën helemaal rond het meer gelopen, ongeveer drie kwartier over gedaan. Vanuit dat meer wordt water naar het plateau gepompt tbv de irrigatie. Daarna terug naar Wonosobo waar heterg bewolkt is. Eerst gegeten en nu zit ik dit te schrijven terwijl het buiten plest van de regen. Ik kijg echt een thuisgevoel. Hopelijk wordt het morgen beter als we richting Yokyakarta gaan. Tot later.

• 10 September 2011 - 10:16

Dineke:

Jullie zien heel wat van het land! Leuk hoor! Ik denk dat het bij jullie over het algemeen mooier weer is dan hier in Assen! Haha.. Geniet er nog ff van!

• 10 September 2011 - 14:39

Anna En Ernst:

Hallo luitjes, wordt tijd dat je naar Bali komt. We hebben hier al de hele tijd strak blauwe lucht en daarbij behorende temperaturen van 30 graden. Nog geen druppel regen gehad!
    Geniet morgen van je reis naar jogya, het is werkelijk een heel mooi stuk om te rijden. En dan Jogyakarta zelf en omgeving. Borubudur zeker beklimmen! en genieten van het wijdse uitzicht.
    Wij vallen hier van de ene in de andere bruiloft. Van je kind maar ook van vreemden hier in GBB waar we foto's mochten nemen en werden uitgenodigd voor de maaltijd. Zo komt Jan Splinter door de winter.
    Hé groetjes en we zien ernaar uit jullie hier op het Godeneiland te ontmoeten.

Anna, Yaël, Jack en Ali
    Ernst