08092013 Lombok-Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu 08092013 Lombok-Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

08092013 Lombok-Bali

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

09 September 2013 | Indonesië, Sanur

Dit was alweer de laatste dag op Lombok. Nou ja, halve dag dan want de boot naar Bali zou om 12.45 uur vertrekken. Maar eerst nog heerlijk ontbeten op het strand en daarna wachten op de scooterverhuurder die de scooter weer zou ophalen om tien uur. Om half elf kwam hij er aan. Toen nog wachten op het transport naar het strand vanwaar de boot naar Balk zou vertrekken. Kwam er de man aan die ons ook heen had gebracht. Hij was ecnter met een scooter. Hij zei dat Fennie bij hem achterop moesf en ik bij de receptionist van ons bungelowparkje die ook maar werd ingezet als taxiscooter. Nog een geluk dat we alleen maar twee schoudertassen en een rugzak bij ons hadden. We kwamen ruimschoots op tijd aan bij het strand vanwaar de boten aankomen en vertrekken. Het was heel druk op het strand want de lokale bevolking gaat op zondag massaal picknicken op het strand en duiken ook massaal het water in met hun gewone kleren aan. Dat dan weer wel. De boot, die om 12.45 3zou moeten vertrekken, kwam pas om een uur of half twee aan. We vertrokken dus pas tegen twee uur richting Gili Trawangan. Fennie en ik waren direct aan boord gegaan om bij de achtersteven in de buitenlucht te kunnen zitten. Dat lukte. Na de tussenstop bij GT door naar Lembongan. Wel heel vreemd want het 'normale' reisschema geeft hele andere routes aan. Tijdens dit stuk was de zee behoorlijk wild en werden wij kletsnat van het overwaaiende boegwater. Maar goed, beter nat dan zeeziek.
Ongeveer 300 meter voor de kust van Lembongan kwam een andere boot langszij. De mensen die op onze boot zaten voor Lembongan moesten overstappen en wij kregen mensen van de andere boot aan boord voor Bali. Vreemde organisatie!
Het laatste stuk naar Bali ging rustiger. Bij Sanur aangekomen meerden we aan net ten noorden van Inna Grand Bali Beach. Het zag daar zwart (!) van de mensen. Allemaal Balinezen die hun zondag doorbrengen aan het strand. Wij ploegden met onze bagage er tussendoor naar de parkeerplaats van IGBB waar ons busje stond wat ons terug bracht naar Sativa.
Daarna even douchen en bijkomen op de veranda. Om een uur of zeven gingen we eten. Daar waren we ook wel aan toe want we hadden na het ontbijt alleen maar water gehad. Toen nog even een drankje en internetten en dan naar bed.
Tot de volgende keer.

• 09 September 2013 - 20:12

Dineke:

Wat een belevenissen zeg! Ontzettend leuk en ik ben blij dat mama niet zeeziek geworden is! X

• 09 September 2013 - 23:33

Nynke:

Nou, nou, wat een gedoe zeg! Ben benieuwd wat ons alle maat leven wachten staat volgende maand!