01092013 Uitstapje naar Lovina Beach 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu 01092013 Uitstapje naar Lovina Beach 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

01092013 Uitstapje naar Lovina Beach 2

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

02 September 2013 | Indonesië, Sanur

Het is lang geleden dat ik op zondag om half zes moest opstaan. Om zes vertrokken met een 3-persoons bootje. Zo'n smalle uit de kluiten gewassen kano met aan weerszijden een drijfboom. De 'kapitein' vroeg of we ook een zwemvest aan wilden. Na nogmaals een blik op het het bootje te hebben geworpen wisten we niet hoe snel we dat vest aan moesten doen.
Na ongeveer 10 minuten begon de zon op te komen. Werkelijk een schitterend uitzicht. Een foto staat ook op Facebook. Na een kwartiertje doorvaren zagen we de eerste springende dolfijnen. Het was een heel mooi gezicht. Het lijkt alsof de dieren een spel spelen met de toeristen die ze komen bekijken. Want telkens weer komen ze boven water waar je het net niet verwacht. Foto's maken wordt daardoor wel bemoeilijkt. Maar het was wel het vroege opstaan waard. Daarna weer terug naar de kust (hé, waar ken ik dat van?). Zo'n honderd meter voor de kust nog even gestopt bij een koraalrif. Heel veel fel blauwe vissen gezien en ook de zelfde kleur zeesterren.
Aan de kust stond Komang ons al op te wachten. Na eerst gedouched te hebben lekker aan het ontbijt.
Daarna wer onderweg voor de terugreis naar Sanur. We kozen voor de route langs de sawa's (rijstvelden). Via Tabanan, Kapal, Darmasaba (daar worden dakpannen gemaakt), Kesiman. Om ongeveer 14.00 uur kwamen we weer aan in Sanur.
Eerst even gegeten en daarna een poosje slapen bij het zwembad. Toen naar. Hardy's om boodschapppen (lees: wijn te kopen). Voor ons bij .de kassa stonden 2 locals die hun boodschappen deden voor, waarschijnlkjk, een restaurant. Ze hadden vier grote shopbags vol met groenten,kruiden enz. Zij moesten net zo veel betalen als wij voor onze drie flessen wijn. Eigenlijk belachelijk hoe duur de wijn hier is. Maar beter duur dan niet te koop zullen we maar denken. En trouwens, als we thuis een terrasje pikken is het nog duurder.
Daarna geskyped met het thuisfront, internetsite bijgewerkt enz.
Tot de volgende keer.

• 02 September 2013 - 13:15

Hahahaha.. geweldig! Zie het al helemaal voor me! :P

• 02 September 2013 - 22:31

Jacqueline:

Heeft de 'kapitein' toevallig ook foto's gemaakt van jullie hoofden??? Hahahahaha...xxx