31082013 Uitstapje naar Lovina Beach - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu 31082013 Uitstapje naar Lovina Beach - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

31082013 Uitstapje naar Lovina Beach

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

01 September 2013 | Indonesië, Sanur

Aangezien de internetverbinding hier nog wel eens te wensen overlaat schrijf ik mijn verslagen voortaan in kleine stukjes. Tussendoor schrijf ik ze dan weg naar de website. Voor de vaste lezers, de per email op de hoogte worden gehouden, is dat wel een beetje vervelend omdat jullie dan per verslag misschien meerdere keren een mailtje krijgen. Maar dat is beter dan dat ik meerdere keren het hele verslag opnieuw moet typen.
Gisteren zij we na het ontbijt door Komang opgehaald en kon de reis beginnen. Het was erg druk op de weg. Via Kesiman, Mombal, Baha Village, Wherdy Bhyana naar Luwus. Daar hebben bij een koffie-en theeproeferij, ja heus, koffie en thee geproefd. Ook de beroemde (beruchte) Luwak koffie hebben we daar geproefd. Een luwak is een soort civetkatachtig dier. Het dier eet de koffiebessen op. De vrucht verteert en de pit (koffieboon) wordt dan weer uitgepoept. Na een grondige wasbeurt worden dan de koffiebonengebrand en daar wordt dan een heerlijk kopje koffie van gemaakt. De koffie heeft veel minder kaffeine dan 'gewone' koffie. We hebben ook nog wat thee en koffie gekocht.
Van Luwus gingen via Batunya, Bedugal naar Danau Bratan waar een Hindu
-en een Budha tempel broederlijk naast elkaar in het water staan. Verder naar Lake Buyan waar apen nog in het wild rondlopen. Door naar de Gitgit watervallen waar de de kleinste, niet zo toeristische, hebben bekeken.
Het was een flinke wandeling naar beneden en uiteraard ook weer omhoog.
Was wel heel mooi
Toen verder gereden naar Singaraja, noordelijke havenplaats, wat eens de eerste stad van Bali was. Het was ondertussen al een uur of twee dus wel tijd voor een hapje en drankje. Daarna door naar Lovina waar we ingechecked hebben in ons hotel voor één nacht. Erg eenvoudig maar wel met een uitzicht op zee. Het hotel heet Tandjung Alam Beach Lovina. Ik zal het niemand aanraden.
Daarna nog gereden naar de Brahma Arama Vihara, een boedistische Ashram die in 1958 is gesticht in Banjar. Hierna weer terug naar ons hotel en daar wat gedronken en gegeten en vroeg naar bed. Want vanmorgen moesten we om half zes opstaan. Om zes uur met de boot op zoek naar de dolfijnen.

• 01 September 2013 - 15:31

Bert Jaap:

Luwak koffie.....jullie liever dan ik. Keep posting en geniet van de mooie reis.

greetz

Bert Jaap