De eerste dag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

27 Augustus 2013 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen zijn we zo dom geweest om het ontbijt te missen. Wij werden pas om goed tien uur wakker en het ontbijt is van 0700-1000 uur. Dus zin we eerst maar fietsen gaan huren. Zijn er alleen maar van die dwerg fietsen te huur. Toch maar gedaan, anders komen we nergens. Daarna langs de boulevard naar Luthu's Coffeeshop. Daar een pancake gegeten en cappuccino gedronken. Daarna zouden wij op zoek gaan naar Nyoman Rumiati, een soort pleegdochter van Ernst en Anna, die wij twee jaar geleden hier hebben leren kennen. Prompt liepen wij haar tegen het lijf. Zij naam ons mee naar haar toko en daar hebben we gezellig bijgepraat. Daarna zijn wij haar Hardy's gegaan. Dat is een warenhuis. Daar hebben we 2 telefoonkaarten gekocht. Èén om te bellen en de andere om te kunnen internetten via mijn mifi. Toen hebben we geprobeerd de Balinese bank te kraken wat niet is gelukt. Andersom lukte het bijna wel. Want ons pasje kwam niet terug uit die grote slokop. Gelukkig was er een bankbediende aanwezig die ons het pasje kon terug bezorgen. Na een vierde poging bij een bank is het gelukt om voldoende geld te pinnen voor de komende dagen. Daarna terug naar Hardy's waar we een lichte lunch hebben genomen en boodschappen hebben gedaan. Daarna terug gefietst naar ons hotel. Wat gedronken en geluierd. Om een uur of acht naar een restaurantje om te eten. Dat is zojuist gebeurd en nu ben ik daar dit stukje aan het schrijven. Tot morgen.

• 27 Augustus 2013 - 15:36

Fennie Hofkamp:

Hallo allemaal. Let maar niet op de kleine schrijffouten hoor. Kan niet komen van de drank want die is onbetaalbaar hier. We zitten nu aan de icetea voor Reint en cappuccino voor mij.
    We hebben wel lekkere gado gado gegeten bij live music.

• 27 Augustus 2013 - 17:21

Ernst:

Enerverende dag! Hoop dat de pancake en de cappuccino weer als vanouds zijn. Een scooter is misschien beter dan zo'n dwergfietsje? Hoop dat de Gado2 jullie lekker gesmaakt heeft. Het is wel snel op elkaar natuurlijk zaterdag en nu alweer, maar een bordje Gado2 is nooit te versmaden. Goed dat je je bankpas weer hebt teruggekregen, want als hij daar wordt 'ingeslikt' wordt die ook vaak meteen geblokkeerd. Nyoman is dat ook overkomen. Gelukkig maar! Je zit ook weer dichtbij Randy's, ons favoriete restaurantje met live muziek. Ik misgun jullie niks, maar begin wel aardig chagrijnig te worden dat wij er niet ook zijn. Maar dat terzijde. Geniet er van! Groetjes

• 27 Augustus 2013 - 17:38

Ali Daverschot:

Leuk om daar weer te zijn....Luhtu, Illy coffee, Randu's de sate mmm!
    Groeten van ons aan Nyoman en haar gezin van ons en genieten maar verder,
    Beetje jaloers zijn wij ook wel wat, volgende keer dan maar.
    Groet, J en A