Cordoba, 11-09-2016 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Cordoba, 11-09-2016 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Cordoba, 11-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Reint

12 September 2016 | Spanje, Córdoba

Cordoba, 11-09-2016
Goed geslapen en om 07.30 opgestaan. Na alweer een heerlijk en uitgebreid ontbijt uitchecken. Onderwijl wordt onze auto opgehaald door, wat ze hier noemen, de bellboy. Daarna onderweg naar Cordoba, zoveel als mogelijk via B-wegen. De omgeving was minder mooi dan we tot nu toe hadden meegemaakt. Ergens onderweg stuitten we op een wielerkoers. Daar mochten we niet voorbij en we waren dus genoodzaakt daar zo'n 25 kilometer achter te blijven rijden met een gangetje van ongeveer 30 km/pu. Toch waren we om twaalf uur in Cordoba. Vlak bij het hotel was de weg geblokkeerd. Ik op de TomTom de blokkade ingevoerd en heen opnieuw de route laten berekenen. Bleek en andere route niet mogelijk! Het hele centrum van Cordoba blijkt opnieuw te worden gereconstrueerd en is helemaal afsloten voor auto verkeer. Bij de wegblokkade heb ik de auto stil gezet en is Fennie lopend naar het hotel gegaan om te vragen hoe we daar moesten komen. Na ongeveer 20 minuten kwam Fennie terug met een plattegrond waarop ze had getekend waar we de auto konden parkeren en hoe we dan naar het hotel moesten lopen. Ongeveer 7 minuten volgens haar. Dus de auto geparkeerd in de parkeergarage en de voettocht kon beginnen, met koffers dus. Op het eerst komende pleintje maar eerst even wat gedronken. Toen we bij het hotel kwamen was het inmiddels 14.00 uur. Het hotel is en oud gebouw maar wel mooi. Een vriendelijk meisje heette ons welkom en toen eerst naar onze kamer de koffers uitpakken, airco aanzetten en appjes verstuurd. Daarna de buurt verkennen. We zitten in het oude centrum dus de afstanden zijn niet groot. Eerst even geluncht op een piepklein pleintje, Tinto de Verano met een tomatensalade. Daarna naar de Puerta del Puente en de Puente Romana gegaan, met in het midden een beeld van de engel Rafael. Daarna achter de Mezquita, de grote moskee, een Hop-on Hop-off bus genomen. We hebben de kleine stadstoer gedaan met een minibusje omdat we dan ook de kleine(re) straatje doorkomt. En die willen we daarna zelf ook nog te voet van doen. Dichtbij ons hotel uitgestapt. Even een korte siësta gehouden en daarna richting het Plaza de Corredera. Het is groot rechthoekig plein waar vroeger stierengevechten en paardenraces werden gehouden. Het is om het plein waar vroeger de ketters op de brandstapel terecht werden gesteld. Het was erg warm en de gezelligheid van het plein, waarvan in de boekjes wordt gerept, vinden wij erg overdreven. Nog even met toeristen uit Nieuw-Zeeland gepraat en toen weer naar het hotel. Het was een drukke maar mooie dag. Tot morgen.

• 13 September 2016 - 00:02

Nynke:

Herkenbaar, die verkeerstoestanden. Wij hebben eindeloos rondgereden om een parkeergarage te vindenin het centrum. Steeds in de buurt en dan... Ho maar uiteindelijk wel een heel mooie gevonden vlak bij de Mosquita.
    Fijne dag morgen.

Tags: Cordoba