Nerja, 18-09-2016 - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Nerja, 18-09-2016 - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Nerja, 18-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Reint

19 September 2016 | Spanje, Nerja

Nerja, 18-09-2016
Lekker uitgeslapen en om een uur of half tien ontbeten. We wilden naar de Cuevas de Nerja, de grotten van Nerja. Dat is niet zo ver van ons hotel en we waren daar omstreeks 11.30 uur. Bij de kassa aangekomen bleek dat we alleen kaarten konden kopen voor toegang om half twee. Het blijkt dus dat je niet doorlopend de grotten kunt bezoeken, maar dat om de twee uur een bepaald aantal mensen wordt toegelaten. Aangezien we niet twee uur wilden wachten zijn we weer weggegaan. We proberen het dinsdag wel weer. We gingen dus weer terug naar Nerja en de auto geparkeerd in de parkeergarage vlak bij de boulevard. Daar, aan de boulevard dus, koffie gedronken. Maar eerst nog even een (gedeelte van een) mis bijgewoond in de kerk op het Balcon de Europa. Ook de kerk wordt moderner. Aan de zijgangen hebben ze monitoren opgehangen waarop de kerkgangers de teksten van de gezangen, de schriftlezingen en de preek kunnen meelezen. Ook het branden van een kaarsje bij de uitgang is niet aan de techniek ontsnapt. Het plateau met kaarsjes is vervangen door elektronische kaarsjes (ledkaarsjes, dat dan weer wel!). Er voor hangt een muntjesautomaat. Bij inworp van een muntje, we hebben niet gekeken hoeveel het kost, begint dan speciaal voor jou en nieuw ledkaarsje te branden. Het moet toch niet gekker worden! Nog even en de Paus bedankt Nederland voor die mooie plastic bloemen uit Holland. Enfin, om van de schrik te bekomen zijn we maar gauw een terras op gedoken voor een fikse borrel. Later naar het zwembad bij ons hotel en lekker gerelaxed en gelezen. Aan het eind van middag en glaasje wijn en om een uur of negen dineren. Weer een dag voorbij. Morgen gaan we naar Gibraltar. Tot dan.