05092013 Naar Kuta - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu 05092013 Naar Kuta - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

05092013 Naar Kuta

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

05 September 2013 | Indonesië, Sanur

Na het ontbijt nu eens niet naar Luhtu maar op de fiets naar Kuta. In Sanur bij een piepklein toko-tje, het lijkt dubbel maar zo is het ook bedoeld, 2 flesjes water en tandpasta gekocht voor ongeveer 72 cent. Vijf minuten later reden wij de snelweg op. Op zich valt het fietsen wel mee maar het oversteken is een soort Russische roulette. Je moet gewoon, als je maar een klein gaatje ziet in de file auto's en motoren, gaan oversteken en hopen dat ze dan iets langzamer gaan rijden om je de tijd te geven aan de overkant te komen. Het feit dat jullie dit kunnen lezen geeft aan dat het ook vandaag weeor is gelukt.
Op een bepaald moment stonden wij voor een stoplicht te wachten. Ik met mijn fiets helemaal vooraan, Fennie er achter. Ongeveer 88 motoren/scooters daar achter. Ik weet dus nu uit eigen ervaring hoe het voelt als je pole-position bij de start van MotoGP, het startlicht gaat uit, en je komt niet goed weg. De scooters em motoren vliegen je links en rechts om de oren. Jaja, jullie zien dat er een groot dichter aan mij verloren is gegaan.
In Kuta aangekomen, daar is het ook vreselijk druk, behoorlijk moeten zoeken naar het Starbucks. Uiteindelijk toch gevonden. Lekker wat gedronken en bij gekomen. Even rondgelopen maar toch maar weer terug naar het veel rustiger Sanur. Ongeveer halverwege Sanur zijn we even van de snelweg afgegaan en bij een plaatselijk restaurantje naar binnen gegaan om iets te eten. Er zaten alleen inlanders en het was een soort lopend buffet. Je kon zelf met je bord lang de bakken met lekkernijen om datgene op je bord te leggen war je lekker leek. Iemand noteert dan wat je neemt en later, na het eten, reken je af. Het was echt heel erg lekker. Met drinken er bij hebben we 60000 ruhpia betaald, ongeveer 4,20 euro.
Daarna weer verder naar Sanur. Daar geld gehaald voor ons uitstapje naar Lombok morgen en overmorgen. We proberen trouwens 2 nachten daar te blijven zodat we zaterdag de hele dag daar kunnen blijven. Als dat lukt komen we zondag weer terug in Sanur. Ik zal proberen ook daar dan nog een verslag te plaatsen.
Tot het volgende verslag.

• 05 September 2013 - 17:41

Kijken jullie wel uit met die fietsen daar?! Tsjonge jonge.. wat eng! Heel veel plezier op Lombok!! :D

• 05 September 2013 - 19:13

Ernst:

Ik blijf het overigens een waagstuk vinden op die fietsen. Het doet mij echt denken aan wat de Jappen op Pearl Harbour deden, m.a.w. Zelfmoord! Ik wist niet, dat jullie suïcidale neigingen hebben. De hoge Suzuki APV is toch een geriefelijker vervoermiddel. Lekker hoog gezeten, kun je heel Bali aan. Heb je van Nyoman nog iets over de laptop vernomen? Is ze nog bij Rimo geweest? Je was toch niet vergeten, dat Starbucks bij het Hard Rock café/Restarant om de hoek zit? Daar hebben we nog van die lekkere Frappuccino gedronken. Maar begrijp, dat jullie die toch gevonden hebben.
    Hebben jullie nog contact met Ayu en haar man kunnen krijgen? Ben zeer benieuwd!

Heel fijne dagen op Lombok en tot horens en schrijfs. Wij vermaken ons, zoals Ali al schreef, met de Braziliaanse Samba dansers hier op het park. Wervelende show van hen gezien. Laat je als kerels zeker niet onberoerd, als u begrijpt wat ik bedoel!
    Groetjes van allen hier