Nerja, 19-09-2016 - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Nerja, 19-09-2016 - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Nerja, 19-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Reint

19 September 2016 | Spanje, Nerja

Nerja, 19-09-2016
Vandaag zo'n we vroeg opstaan want weer willen naar Gibraltar en dan is ongeveer 230 km rijden. We konden gelukkig wel ontbijten hoewel dat officieel pas vanaf 08.30 uur kan. Om acht uur op pad. Bij Malaga was het erg druk op de weg en schoot het niet op. We waren omstreeks half twaalf in Gibraltar. Bij de grens was her erg druk. Vlak na de grens zagen we links en rechts van ons een vliegveld. Heel vreemd, tot ik bemerkte dat we de startbaan / landingsbaan overstaken. Zoals spoorwegen in ons land kruiste de startbaan/landingsbaan daar gewoon de straat. Wanneer er een vliegtuig vertrekt of aankomt worden de slagbomen gesloten, de lampen gaan op rood. Het autoverkeer stopt en het vliegtuig kan landen of opstijgen. Het gebeurde toen wij aankwamen. Heel leuk om te zien. De auto hebben we geparkeerd vlak bij de kabelbaan die naar de top van de rots gaat. Daar eerst koffie gedronken en geschrokken van de prijs. 6,60 euro voor 2 kopjes koffie. Daarna met de gondel naar boven. Een prachtig uitzicht. Wel jammer dat het bewolkt was want anders hadden we Afrika nog kunnen zien liggen. Wat de beroemde (of beruchte) Gibraltar apen betreft; dat stelt niet veel voor. Ze zijn zo mak als een lam en er zijn niet heel veel. Dat was in Ubud op Bali wel anders! Eenmaal weer beneden zijn we nog de Mainstreet doorgelopen. Wel heel leuk, echt Engels. Diverse winkels bezocht en weinig gekocht. Na goed gegeten te hebben bij een 'Engelse pub' zijn we de auto weer gaan opzoeken om terug naar Nerja te gaan. De terugreis verliep sneller en rustiger dan de heenreis en weer waren om een uur of half zes weer terug in Nerja. Daar op een terras even bijkomen onder het genot van een Tinto de Verano. Terug bij het hotel even relaxen, en dineren en dit verslag schrijven. Morgen meer. Dan gaan weer voor de herkansing van de Cuevas de Nerja. Tot dan.

• 20 September 2016 - 08:40

Jacqueline:

Wat klinkt het allemaal prachtig! Maar niet zo 'verwend' hoor..€6,60 voor twee cappu. Hahahaha, eindelijjk een.toeristen prijs :p
    Geniet nog van alles en dikke kus