Sevilla, 09-09-2016 - Reisverslag uit Sevilla La Nueva, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Sevilla, 09-09-2016 - Reisverslag uit Sevilla La Nueva, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Sevilla, 09-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Reint

10 September 2016 | Spanje, Sevilla La Nueva

Sevilla, 09-09-2016
Na een goede nacht hebben we weer genoten van een heerlijk ontbijt in buffetvorm. Er stond zelf champagne. Hebben we natuurlijk niet gehad. Ik heb ook niet gezien dat er mensen waren die het wel namen. Daarna besloten om eerst de Hop-on Hop-off bus te nemen om Sevilla te leren kennen en te bepalen welke interessante plekken we willen gaan zien. De tour duurde maar liefs twee uur, maar die vlogen om. Daarna uitgestapt bij het park Alameda de Hercules en daar wat gedronken. Weer ingestapt en toen de Plaza del Duque bezocht. De derde stop was bij Paseo Christobal de Colon van waaruit we een wandeling hebben gemaakt door de vroegere Joodse wijk, nu Santa Cruz. Een wirwar van hele smalle straatjes en steegjes met heel veel leuke terrasjes. Op één daarvan een heerlijke salade gegeten en wat gedronken. Teruggelopen naar Paseo Christobal de Colon om verder de bus te nemen. Dit duurde dit keer erg lang, waarschijnlijk door het spitsuur. We hebben toen maar een ijsje gekocht bij een kiosk om het wachten te veraangenamen. De route van de bus kwam ook langs het terrein waar in 1992 de wereldtentoonstelling plaats vond. Het thema was toen wetenschap en techniek. Vlak bij ons hotel weer uitgestapt om te douchen en om te kleden. Om zeven uur werden we verwacht bij een Flamingo show inclusief diner. Aangezien we geen zin meer om te lopen of met een bus te gaan hebben we maar een taxi genomen. Kostte maar liefs 6,87 euro. Moet je in Nederland eens proberen, ik denk dat je dan net 100 meter kunt rijden. Bij de Flamingoshow aangekomen werden we ontvangen en naar een soort verhoogde loge gebracht waar we konden plaatsnemen aan een tafel voor twee. En zaten ook nog wat andere gasten in de 'diner loge'. Dit was een arrangement wat al in Nederland was geboekt en betaald. De 'gewone' gasten zaten in de zaal maar omdat wij op een verhoging zaten konden we er prima overheen kijken. Zo konden wij onder het genot van het heerlijk diner met een fles wijn genieten van een wervelende show. Absoluut de kosten waard! Na afloop zijn we terug gewandeld en onderweg nog enkele terrasjes aangedaan om niet uit te drogen. Het was wederom een geslaagde dag. Tot morgen.

• 10 September 2016 - 19:03

Nynke:

Klinkt goed. Ik denk dat jullie heel erg genieten.
    Heerlijk land, voor zover wij konden beoordelen met ons 14 daags verblijf.