Malaga 20160904 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Malaga 20160904 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Malaga 20160904

Blijf op de hoogte en volg Reint

06 September 2016 | Spanje, Málaga

Na een korte nacht in het CitizenM Hotel Schiphol, om half naar de de luchthaven.
Daar aangekomen werden zagen we een lange rij wachtende mensen die allemaal nog moesten inchecken. Gelukkig hadden wij dat al online gedaan. Wij doorgelopen naar het Drop Off punt waar we de koffers zouden afgeven. Maar…daar kwam zo’n tuthola van Transavia, sorry Yael, naar ons toegelopen om ons te vertellen dat we in dezelfde rij moeten gaan staan als de mensen die nog moeten inchecken. Blijkt dat de rij pas opgesplitst word vlak bij de balies. Zoals ik al schreef op Facebook; gaat het online inchecken aan het eigen succes ten onder? Zoals dit gegaan is komt het de klantvriendelijkheid zeker niet ten goede.
Om 05.45 uur konden wij boarden. Aangezien onze travel councelor onze stoelen had gereserveerd en was vergeten dat wij aan het gangpad wilden zien, hadden we plaatsen bij het raam en in het midden. Gelukkig was het vliegtuig niet vol en verhuisde onze buurvrouw zodat we de hele bank toch nog voor ons allen hadden. Na een goede vlucht van tweeëneenhalf uur landden we op Malaga. , die van Fennie kwam bijna als laatste, naar het autoverhuurbedrijf. Alles was prima geregeld en een half uur later reden we weg in een Kia Cee’d. Nog geen half uur later waren we bij het hotel. Lekker in het centrum en we konden gratis parkeren aangezien het zondag was. Daarna op een terras vlakbij het hotel en ontbijt/lunch genomen. Na een wandeling door het centrum, met diverse stops want je moet wel goed blijven drinken als het zo warm is, zijn we naar Castillo de Gibralfaro gelopen. Dat is te bereiken via een steil pad gemaakt van flagstones. Dus aardig glad. Eenmaal boven hebben we genoten van een prachtig uitzicht op de omgeving van Malaga en de Moorse vesting/burcht/paleis Alcazaba. Achteraf zijn weer natuurlijk veel geweest om deze wandeling te doen op het heetst van de dag (40 graden). Boven even bijkomen op een terras. Het teruglopen ging wel sneller maar niet echt gemakkelijker. Morgen zere kuiten denk ik. Bij terugkomst naar het hotel. Douchen, even whatsappen met het thuisfront en even slapen. 's Avonds gegeten bij een pizzeria. Daarna vroeg gaat slapen want het was een lange en vermoeiende dag.
Tot morgen. Hoop ik.

• 06 September 2016 - 10:33

Jacqueline:

Leuk leuk leuk...maarre...ben je in slaap gevallen tijdens het typen?
    'Na een wandeling door het centrum, met diverse stops....' ??? :-)

dikke kus xxx
    jullie oudste