Dinsdag 13 maart 2012 - Reisverslag uit Kumköy, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 maart 2012 - Reisverslag uit Kumköy, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 maart 2012

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

13 Maart 2012 | Turkije, Kumköy

Vanmorgen zijn we na het ontbijt lopend naar het centrum van Kumköy gegaan. Het was toen mooi weer. We waren nog maar net thuis toen de regen losbarste. Even later begon het ook nog te onweren. We hadden al afgesproken om naar de hamam (masage, sauna enz) te gaan. Dat bestond uit een heel programma. Eerst in de sauna, dan een ruimte om af te koelen, dan in een ruimte waar een soort van mentholdampen de luchtwegen behandelden. Daarna werden we gescrubt en met zeepsop gemasseerd. Als laatste de volledige 'gewone' massage. Dat werd voor ieder in afzonderlijke kamertjes gedaan. Toen bleek hoe gehaaid het systeem in elkaar zit. De masseur zei tegen mij dat mijn spieren behoorlijk vast zaten en zij dat met een medicinale massage met hete stenen zouden kunnen behandelen. Dit zou 30 minuten extra kosten. Aangezien wij met ons vijfen daar waren wilden ik eerst weten of Fennie en het er mee eens waren. Even later kwam hij terug met de mededeling dat zij het goed vonden. Na afloop bleken Anna, Yael, Fennie en Ernst al lang op mij aan het wachten te zijn. Toen bleek ook dat ik voor dat half uur nog eens dertig euro moest bij betalen. Dit was dus niet gezegd en ik voelde me dan ook behoorlijk verneukt (om het maar eens deftig te zeggen). Het was dus niet alleen 30 miuten langer maar ook nog dertig euro meer. Al met al een behoorlijke kater. We zijn daarna gaan eten bij Koreli in Side. Het was heerlijk. Na het hoofdgerecht wilden we nog en dessert en dat begreep de ober niet direct. Ernst heeft toen het vertaalprogamma er bij gehaald. Even later kwam hij terug met de mededeling dat ze geen dessert hadden. ?????? We hebben toen maar thee en koffie besteld. Het was natuurlijk wel het onderwerp van geprek en wij dachten te weten dat we het met een niet zo' n nozel figuur te doen hadden. Na aflloop vroeg Fennie de rekening. Wie schertst onze verbazing toen even later een halver liter Efes bier kreeg. Toen wisten we zeker dat we het met een imbiciel te doen hadden. We werden er trouwens wel bijzonder vrolijk van. Al met al weer veel bijzondere dingen gedaan en meegemaakt. Tot de volgende keer. Foto's volgen.