Bitez, 9 september 2015 - Reisverslag uit Bitez, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Bitez, 9 september 2015 - Reisverslag uit Bitez, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

10 September 2015 | Turkije, Bitez

Bitez, 9 september 2015

Vandaag zijn we een dag uit varen gegaan met een boot die uitgedost wad als een piratenschip. We werden op tijd opgehaald bij het appartement en waren de eersten zodat we nog diverse stops moesten maken voor we bij de boot waren. De boot bestond uit een onder- en bovendek. Ons was gezegd dat ook boven schaduwplekken zouden zijn, wat dus niet het geval was. Wij de eerst naar het benedendek wat bestond links en rechts grote tafels met banken. Niet echt leuk om te zitten tijdens het varen. Ik even verder gekeken dan mijn neus lang is (dus ver) en zag toen op het achterdek, waar de mensen aan- en van boord gaan, 2 stoelen staan waar je zo je zien prima op kon zitten. Die hebben wij direct ons toegeëigend. Allen tijdens de zwemstops was het daar erg druk want het wat tevens de douche plek. De eerste stop was bij een plek vlak aan de kust. Daar was en klein stukje van de zee afgebakend wat in verbinding staat met een grot in de bergen. Dat kun je ook in zwemmen. De andere drie stops waren op zee en dan kreeg je de tijd om een half uur tot drie kwartier te zwemmen. Dat is wel heel lekker. Tijdens de lunch, die op het onderdek werd geserveerd, maakten weer kennis met een Turkse vrouw en haar dochtertje. Dat meisje wilde van alles van ons weten maar sprak geen Engels. Dat was dus handen- en voeten werk. Wel heel leuk. Halverwege de middag kregen we nog een schaaltje meloen. Lekker fris.
Omstreeks half vijf waren we weer terug in Bodrum. Daar stond een (mini)bus klaar. 's Morgens hadden we grote bus en die was toen al vol. Dus we voelden al een probleem aankomen. Gelukkig had ik op de lijst van de hostess gespiekt en gezien dat wij bus 6035 moesten hebben. En ik wist nog van een vorige keer dat ze daarmee de laatste combinatie van het kenteken bedoelen. Klopte dus precies. Wij als eersten in het busje, lekker voorin. Op het moment dat de bus vol was moesten er nog twee mensen in. Dus hadden bij de planning zich weer verrekend. De chauffeur vertelde die twee mensen dat er nog een tweede bus zou komen. Na een minuut of vijf kwam de chauffeur terug, startte de bus en reed vooruit. De hostess kwam er aan een hield de bus aan want zijmoest ook nog mee. Toen kwamen die twee mensen er ook weer aan lopen om te vragen waar hun bus bleef. Zegt de hostess ijskoud dat die niet komt. Ze moesten maar met ons mee, staande in de bus. Ze, die twee, waren terecht zeer boos. Ten eerste omdat ze moesten staan en ten tweede omdat, als ze zelf niet opgelet hadden, er waarschijnlijk nu nog zouden staan. Ze bleven de hele weg naar hun hotel mopperen. Gelukkig had de hostess wel de route omgegooid zodat ze als eersten gedropt werden. Toen keerde de rust in de bus ook weer terug.
Ik vond nog een horloge in de bus. Voor de kenners; een echte Fossil JR1425. Om half waren we weer terug bij ons appartement. Daar ook gegeten. Later op de avond nog even gewandeld over de boulevard en uiteraard wat gedronken. Morgen, 10 september, hebben we weer een luie dag. Tot dan. Of zo.