Vrijdag 30082013 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Vrijdag 30082013 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30082013

Door: Reint

Blijf op de hoogte en volg Reint

30 Augustus 2013 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen na het ontbijt volgens ons (bijna) dagelijks ritueel een kopje koffie gedronken bij Luhtu's Coffeeshop. Nyoman bezocht en daar nog 2 zonneshirts en een soort harembroek voor Fennie gekocht. Samen voor 120000 ruhpia (ongeveer 8 euro).
Daarna op de fiets naar Senganan. Dat is een schiereilandje ongeveer 10 kilometer ten zuiden van Sanur. De helft van afstand moesten we via de snelweg. Dat is een hele belevenis want de wegen zijn daar echt heel drukke en iedereen rijdt kris kras door elkaar. Het was dus een kwestie van goed links blijven fietsen en vooral achter elkaar.
Na een klein uurtje reden we het schiereilandje op. Bij de ingang van het schiereiland is een wachtershuisje. Vriendelijk groetend, 'selamat pagi', reden wij daar voorbij. Eerst hebben wij daar een schildpadden opvang bezocht. Men haalt de schildpad eitjes bij de oostkust van Java vandaan en plaatst die 2 jaar in de opvang. Daarna worden ze weer terug gezet in de zee. Voor de bezoekers hebben ze een paar oude gehouden waarvan de oudste nu 60 jaar is.
Na het bezoek zijn we bij een klein tentje langs de weg wat gaan eten. We hebben nasi puhti met flintertjes vis, kip en tofu gehad. Met allebei een flesje water. We moesten 40000 ruhpia betalen, ongeveer 2, 72 euro. Dart sloeg dus wel een behoorlijk gat in de begroting.
Wij zijn daarna het eiland helemaal rond gefietst waarbij we vooral opkeken van de kudden koeien die stonden te 'grazen' op een afval bult. De melk zal hier dus wel een bijsmaakje hebben.
Toen we het eiland weer verlieten zagen we dat andere mensen bij het wachtershuisje aan het betalen waren. Maar we hadden gelukkig geen last van een kwaad geweten daar we de plaatselijke middenstand toch behoorlijk hadden gespekt!
Daarna terug gefietst naar Sanur wat weer een hele belevis was.
Daar de was even opgehaald (21000 ruhpia) en terug naar 'ons huis' om in het zwembad af te koelen. Verder gelezen, geluierd enz
Tot de volgende keer.

• 30 Augustus 2013 - 17:01

Dineke:

Leuk hoor! En een hele belevenis op de fiets over de snelweg! Hahahahaha..

• 30 Augustus 2013 - 17:43

Ernst:

Beste luitjes, jullie hebben echt 'Hara Kiri-neigingen', geloof ik. Op zo'n fiets langs de snelweg is bijkans een soort zelfmoord-actie. Wat dat betreft kun je toch beter beschut in een auto zitten. Zelfs dan is het verkeer natuurlijk nog heavy, maar altijd nog veiliger dan op zo'n fietsje.
    In ieder geval hebben jullie het overleefd en ervan genoten. Het is een stevige trap naar Senganan. Je bent dan al aardig op weg naar Bandara Ngurah Rai (Airport). Toch een belevenis. Iets verder doorfietsen en je zit bij Bali Galeria en Carrefour, ook leuke uitstapjes, zoals jullie bekend. Rai stuurde vanmorgen nog een @mail. Heb haar gezegd, dat jullie in Sativa Cottages zitten. Zij is op mijn Bali telefoonnummer, dat jij hebt, bereikbaar. Ze wacht jouw telefoontje even af. Geniet er maar lekker van. Groetjes

• 01 September 2013 - 08:31

Henk@beenhome.nl:

er is geen berichtje van zaTERDAG. REINT JE LOOPT ACHTER.kijk er elke dag naar uit. ben blij dat alles leuk is en er veel te bekijken is.mijn briefje van gisteren is verkeerd gegaan enweet ik niet wat ik verkerd heb gedaan.liefs mam