Terug naar huis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

04 Oktober 2011 | Indonesië, Sanur

30-09-2011
Vandaag gaam we terug naar Nederland.
Na het, weer overvloedige, ontbijt zijn we even gaan zwemmen. Daarna naar Luhtu's Coffe Shop voor de koffie. Fennie heeft nog een paar tasjes gekocht bij Nyoman.
Nog even in de zon, lunchen, en dan dan douchen en omkleden voor de lange reis naar huis.
Omstreeks half drie waren we klaar en zijn in de lounge gaan zitten. We zaten daar nog maar even toen de familie van Rai er aankwam om afscheid te nemen. Rai, haar moeder, haar vader, haar broer + zoontje, en een halfzus. Even later kwam Nyoman er ook nog aan. Iedereen vond het jammer dat we weg moesten.
Om 15:45 uur kwam Koman en zijn we vertrokken naar Denpasar. Het was erg druk onderweg. We werden afgezet bij het Departures International, we dachten dat we daar moesten zijn, maar toen bleek dat we bij Domestic moesten zijn. Koman was al weer weg gereden, dus moesten we lopen naar de andere kant van het vliegveld. Daar uiteindelijk ingechecked voor Jakarta (tussenstop) en de koffers laten labelen voor Amsterdam. De vertrekhal was op Domestic erg oud, vies en warm. Na 30 minuten vertraging vertrokken wij. Een ruim vliegtuig. Terwijl de vlucht maar anderhalf uur duurde kregen we toch nog eten aan boord. Dan uitstappen in Jakarta en weer opnieuw inchecken. We konden wel direct doorlopen maar toch vertrokken we een uur te laat. Het vliegtuig zat iets krapper. Waarschijnlijk toch weer meer stoelen geplaatst. Ook weer nootjes, drinken, eten, slapen enz.
Om 01:45 plaatselijker tijd in Dubai. We zijn aan boord gebleven omdat Fennie haar instapkaart niet kon vinden. En die heb je nodig als je van boord wil. Ondertussen wordt het vliegtuig schoon gemaakt. Om 03:09 plaatselijke tijd (Amsterdam 01:09) vertrekken we weer. Weer slapen (Fennie), doezelen (ik), eten, drinken enz.
Uiteindelijk kregen we ontbijt om 06:45 uur en zijn we geland om 08:08 uur. Nadat we vrij snel de koffers hadden opgehaald zijn we naar de trein gelopen die twee minuten later er aan kwam. Na een vlotte treinreis kwamen we om half twaalf aan in Assen waar Dineke en Michel ons stonden op te wachten op perron.
Aan een heerlijke vakantie van vier weken in een schitterend land is dan een einde gekomen. Het was een zeer geslaagde vakantie. Mede dankzij onze gids en chauffeur op Java, onze vrieden en kennissen op Bali en niet te vergeten de vele reacties die we dagelijks kregen op onze berichten via 'Waarbenjij.nu'.
Allemaal hartelijk bedankt en tot een volgende vakantie.

• 04 Oktober 2011 - 16:23

BJ & Marja:

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn. Jullie kunnen inderdaad terug kijken op een hele mooie reis en enorme belevenissen. Dat moet straks terug te zien zijn in een geweldig fotoboek!
    En nu maar weer wennen in Nederland......