De laatste luie dag... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu De laatste luie dag... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

De laatste luie dag...

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

04 Oktober 2011 | Indonesië, Sanur

29-09-2011
Onze laatste dag op Bali. Vanmorgen werd ik wakker van de bel. Fennie zat al op het balkon en kon de bel niet horen. Ik een kamerjas aangeschoten en naar de deur. Er was niemand. Toen ik de deur weer dicht deed zag ik dat alle, werkelijk alle lampen brandden. Ik de lampen weer uitgedaan en naar het balkon om dit vreemde gebeuren aan Fennie te vertellen. Die dacht dat ik gek geworden was en liep even met me mee naar binnen. Juist op dat moment ging weer de bel en floepten alle lampen weer spontaan aan. Weer naar de deur en weer was er niemand. Tsja, in de 'Parel van Smaragd', de 'Insulinde', gebeuren vreemde dingen. Men noemt ook wel 'de Stille Kracht' of 'Goena goena'. We hebben het nu zelf mee gemaakt.
De hele dag lekker geluierd. s Avonds gegeten in de Baruna Bar samen met een advokaat en zijn vrouw die Rai mogelijk aan een baan kunnen helpen. De huisband speelde de sterren van de hemel en Ernst heeft zijn kunstje weer vertoond. Na afloop wilden de bandleden met ons op de foto. De omgekeerde wereld, maar we waren zo goed ons als sterren te gedragen. Morgen volgt het laatste verslag.

• 04 Oktober 2011 - 08:25

Anna En Ernst:

Inderdaad, in de Gordel van Smaragd zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Bij ons op de kamer gebeurde hetzelfde. Echter niet de bel, omdat wij de knop op 'Don't disturb" hadden gezet en dan kan de bel niet overgaan. Zo wonderlijk blijkt de zaak nu ook weer niet te zijn, omdat dit een bekend fenomeen is, dat wij al vele jaren hebben meegemaakt. Het heeft te maken met de stroomstoringen, die het land met enige regelmaat teisteren en zorgen voor iedere keer geweldige piekstromen, waardoor ook de elektronische apparaten, zoals telefoons en chargers het zwaar te verduren krijgen. Dit is - en niet hier alleen, want in Turkije maken we hetzelfde mee - nu eenmaal 'all in the game'. Je went eraan!?? Helaas zit het erweer op, met enig verdriet en heimwee hebben we weer afscheid moeten nemen, en een dag eerder al van jullie. Ook dat viel zwaar!! Wij hebben genoten met Yaë, met jullie en ook met Jack en Ali. Wat ons betreft voor nu en nog vele malen!!!!

• 04 Oktober 2011 - 09:48

Ali D.:

fijn zo'n luie laatste dag, vooral na een ervaring met de Stille Kracht.....
    alles met elkaar hebben we een fijne vakantie met elkaar mogen beleven!
    dank allemaal en voor herhaling vatbaar.

groet Jack en Ali.