Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Sanur

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

17 September 2011 | Indonesië, Sanur

Na onze gezellige Iman en daarna de activiteiten van de boeren, zijn we maar om 5.30 uur opgestaan. En na het ontbijt zijn we vertrokken richting Bali. Omdat we nog vroeg waren nog even gestopt bij de plaatselijke veemarkt. Hier waren veel koeien voor de slacht. Sommige nog erg mager dus daar heb je niet veel vlees van. En verder ook schapen en geiten. Deze vervoeren ze achter op de motor met vier poten aan elkaar vast gebonden op hun rug en dan wel tien geitjes gepropt in een klein mandje. De schapen op een plank op hun rug met ook de poten aan elkaar vast. Van een dierenbescherming hebben ze hier denk ik nog nooit gehoord. Hierna nog een kleine twee uur naar de boot. We konden direct aan boord en hij vertrok al snel. Heerlijk aan dek gezeten en zagen Java achter ons verdwijnen en Bali voor ons verschijnen. Na een uurtje konden we weer van boord. Het is heerlijk rustig en mooi in dit gedeelte van Bali. We zagen allemaal aapjes aan de kant van de weg zitten en veel moeders met een jonkie. Wij maar even gestopt en ze nog wat bananen gevoerd, die ze heerlijk oppeuzelden. Na een paar kilometer moesten we stoppen voor een stoet van een Hindoeistische crematie die passeerde. Het lichaam lag in een bade en werd gedragen op een grote draagbaar. Deze werd gedragen door erg veel jongens die hem slingerend over de weg vervoerden. En op het kruispunt een rondje maakten. Dit is om de geesten in de war te brengen zodat die de weg terug niet kunnen vinden. Na dit oponthoud weer verder. Het is heel wel veel rustiger op de weg dan op Java. Na de lunch van soto (soep) goed voor de darmen, hadden we nog drie uur tegaan. En dat klopt om ongeveer half drie kwamen we aan bij Inna Grand Bali Beach. Na afscheid genomen te hebben van onze gids en chauffeur werden we verwelkomd door Ernt, Anna, Yaël, Jack en Alie. Toch heel leuk om nu hier te zijn. De koffers eindelijk eens uitgepakt, de was weg gedaan even onder de douche en toen lekker in de tuin wat met z'n allen wat thee gedronken. En allerlei verhalen uitgewisseld. En later gezellig uit eten geweest, daarna nog even aan de bar wat gedronken en naar bed. Het is nu bijna zes uur in de ochten en staat er een groep van wel 100 man op het strand ik denk te sporten maar er wordt wel veel bij geschreeuwd. Reint slaapt nog dus probeer dit zo stil mogelijk allemaal te doen. Vandaag gaan we naar de diplomering van Rai en moeten om tien uur weg. Jullie horen wel weer van ons.

• 17 September 2011 - 06:03

Dineke:

Fijn, dat jullie het zo leuk gehad hebben op Java en nu lekker met z'n allen op Bali zijn. De foto op Facebook zag er veel belovend uit, dus ik wens jullie heel veel plezier met z'n allen en geniet ervan! Ben erg benieuwd naar alle foto's!