Zon, regen en onweer - Reisverslag uit Kumköy, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu Zon, regen en onweer - Reisverslag uit Kumköy, Turkije van Reint Hofkamp - WaarBenJij.nu

Zon, regen en onweer

Door: reinthofkamp

Blijf op de hoogte en volg Reint

08 Maart 2011 | Turkije, Kumköy

Gisteren, maandag 7 maart, is dag zonnig begonnen. Maar zonder elektriciteit. Toen we wakker werden en Fennie de computer wilde aanzetten bleek er geen verbinding met het netwerk te zijn. Zij dacht eerst dat de router het weer had opgegeven maar toen ze zag dat ook de klok op de oven het niet deed kwam ze er achter dat er geen elektriciteit was. Toen ik beneden kwam heb ik eerst gezocht naar de zekeringkast. Die is, zoals in veel van de landen in het Middelandsezee gebied, in de buitenmuur ingemetseld. Maar de zekeringen stonden allemaal goed. Boven de zekeringkast zit een schakleaar waarvan ik dacht dat die voor de buitenlamp is. Hoe dom kan een mens zijn! Het bleek de bel. En die deed het dus wel!! Rara. Enfin, nadat de bel was afgegaan duurde het maar even of Yaël kwam, gekleed in een ochtendjas, naar beneden om te kijken welke idioot er s-morgens vroeg al op de bel stond te rammen. Ernst en Anna hebben door het tumult heen geslapen. De stroomstoring duurde behoorlijk lang. Na de koffie zijn we naar Manavgat gereden en hebben daar de markt bezocht. We hebben uiteraard diverse dingen gekocht. Een paar Poloshirts en ik heb ook een tasje gekocht voor mijn portemonnaie, autopapieren, telefoon enz. Heel goed afgedongen want ik kreeg het uiteindelijk mee voor, omgerekend, zo'n 42 euro. En dat voor een echte leren tas. Daar op de markt een 'durren' gegeten. Dat is een soort opgerolde pannekoek gevuld met groente en vlees. Daarna werd het wel een beetje kouder. We hadden allen alleen een shirt aan en alleen in de zon was het nog lekker. Fennie was de enige die zo verstandig was geweest om een vest aan te trekken. Zei kon dus een lange neus maken naar ons. Na een bezoek aan de supermarkt zijn weeer terug gegaan naar huis en daar koffie gedronken en cake gegeten. Laat in de middag, begin van de avond begon het te regenen en te onweren. En niet te zachtjes. Daarna verder aangerommeld en omstreeks een uur of half acht gegeten. Daarna lekker gerelaxed, TV gekeken enz. Na een borreltje (of twee) zijn we om twaalf uur naar bed gegaan. Nu is het dinsdagmorgen. De dames zijn bezig met het ontbijt. Yaël is nog niet beneden. Zo meteen moeten we haar feliciteren met haar 34e verjaardag. De rest van de dag lezen jullie de volgende keer.